Lærende evaluering

Vi betragter først og fremmest evalueringer som et udviklings- og innovationsredskab, hvor det primære sigte er fremadrettet og anvendelsesorienteret. For os er det afgørende, at en evaluering giver valide resultater samtidig med at evalueringsforløbet er udviklende og skaber aktiv læring blandt deltagerne.

Over en årrække har vi derfor udviklet vores egen model for den ”lærende evaluering”. Fokus i den lærende evaluering er rettet mod både proces og resultater.  Det giver mulighed for løbende læring, sparring og justeringer på baggrund af foreløbige resultater og forbedringsforslag. Vi anvender typisk en kombination af kvantitative og kvalitative metoder i vores lærende evalueringer.

Vi har blandt andet gennemført evalueringer i forhold til:

  • Uddannelsesområdet (fx Undervisningsministeriet, uddannelsesinstitutioner, Region Hovedstaden og en lang række kommuner)
  • Social- og sundhedsområdet (fx Socialstyrelsen, Københavns Kommune, Praktiserende læger, Region Sjælland, Skejby Hospital)
  • Organisationer (fx Børns Vilkår, Røde Kors, Red Barnet, Det Kriminalpræventive Råd, Ældre Sagen, Boligernes Landsforening)